Distansekort Vilkår
Vilkår for Distansekort-appen

Distansekort-appen fra Skiforeningen gjør det enklere å motivere barna til å bli med på skitur. I appen kan du registrere barnets aktivitet, og følge med på når de når neste distansemerke. Merkene kan du enkelt bestille via appen når de er oppnådd.

Foresatte

Foreldre og foresatte registrerer barna i appen. Deretter kan all aktivitet til hele familien registreres.

Hva lagres?

Det som sendes til appen når man har gått en tur er:

• ID fra telefonen (UUID)
  • dato
  • alder
  • kjønn
  • medlemskap i Skiforeningen
  • medalje
  • postnummer
  • distanse

Det betyr at vi ikke sender inn GPS-koordinater eller annen detaljert informasjon om familien o.l.

I appen får du oversikt over distansen hvert av familiemedlemmene har gått, og hvilke merker barna har oppnådd.

Distanse regnes ut slik:

• Skileik: 1 time = 2 km
  • Langrenn (inkl. rulleski) = Tilbakelagt distanse
  • Hopp = Hoppets lengde x 20 eller bakkens lengde

Funksjonshemmede

• Hovedregel: Individuell vurdering
  • Alternativt: tilbakelagt distanse x2
  • Pigging på is: Tilbakelagt distanse x3
  • Pigging på snø: tilbakelagt distanse x5
  • Pigging/slep: Tilbakelagt distanse x2

Brukeropplevelsen

Den innsamlede informasjonen bruker vi for å jobbe videre med tjenesten så den blir best mulig for brukerne våre. Vi ønsker at tjenesten er effektiv og nyttig, og vi vil kontinuerlig forbedre den for å støtte det. I tillegg bruker vi informasjonen til å forstå markedet og trendene bedre. Til sist gir det oss mulighet til å presentere innhold for deg som er relevant så du slipper å se det som ikke er interessant for deg.